DE WEEK VAN MELISSA: EEN KIJKJE IN DE WERKWEEK VAN EEN BUSINESS SUPPORT MEDEWERKER

Maandag

Het is maandag, de week gaat weer van start. Een lekkere kop koffie en ik start de pc op, open outlook en neem een kijkje in de mailboxen. Het zijn er wel een aantal dus vind ik het fijn om even te kijken wat prioriteit heeft en zo een werkverdeling te maken voor de rest van de dag. Het kan variëren tussen mijn reguliere HR werkzaamheden en daarnaast de administratieve verwerking van offertes, detacheringsovereenkomsten, mobiliteit, versturen van een bosje bloemen of een leuke verjaardagskaart etc. want ook dat gaat gelukkig gewoon door in corona tijd!

Voor ik het in de gaten heb is het al weer 11:30 en is het tijd om met de collega’s van business support even bij te praten en starten we de virtuele vergadering om de werkzaamheden door te nemen. Voor ik het weet zijn we al weer een uur verder en is het lunchtijd!

De rest van de middag vult zich met werkzaamheden die ik nog heb liggen en in de gaten houden of er belangrijke zaken binnenkomen in de mailbox die spoed hebben. Einde van de middag rond ik af en is het tijd om nog even lekker naar buiten te gaan.

Woensdag

De dag start nadat ik mijn zoontje van 1,5 naar de opvang heb gebracht (yes! rustig kunnen werken)

Aangezien ik op dinsdag vrij ben spit ik weer even mijn mailbox door om te kijken wat er is binnengekomen. Er liggen weer aardig wat taken op me te wachten dus ik kan fijn aan de slag! Soms komt het voor dat ik ergens tegenaan loop waar ik normaal gesproken even mijn hoofd boven de pc schermen uitsteek en direct de vraag aan mij collega van Future Communication kan stellen. Nu in deze corona tijd hebben we “halleluja” de optie schermdelen en kan ik zo toch goed worden ingewerkt op bepaalde processen waar ik nog niet helemaal comfortabel mee ben. Deze zaken parkeer ik even tot dat de collega die me kan helpen ook tijd heeft en werk ik ondertussen verder. Hoe efficiënt.. haha

Er komt een vraag binnen met het verzoek voor het maken van een arbeidsovereenkomst en ga er direct mee aan de slag. Het hele proces voor de on-boarding van een nieuwe collega doorloop ik samen met de recruiters van Human Capital Group. Helaas kan ik niet printen en scannen thuis dus maak ik vast een plan voor de volgende dag om een uitstapje te maken naar kantoor om daar even alle praktische zaken te kunnen afhandelen! (jeej!) Voordat ik het weet is het al weer middag en vergeet ik bijna te eten.

De middag vliegt voorbij en voor ik het weet is het tijd om af te ronden.

Donderdag

Vandaag het hoogte punt van de week! Ik ga op kantoor werken. Het is stil maar toch fijn om even uit huis te zijn. Ik start de pc op en merk direct dat ik weer heerlijk op mijn plek zit! Er lagen nog een aantal zaken te wachten van de vorige dag en pak deze eerst op. Printen, laten ondertekenen, weer inscannen en versturen etc. Ik zie dat de mailbox weer lekker vol loopt en verwerk zoveel mogelijk. Er staat om 11:30 weer een virtueel overleg gepland met de collega’s en daarna is het lunchtijd. Even eruit met een collega dus nemen we de broodjes mee. Wel op 1,5 meter afstand natuurlijk.

De middag verloopt rustig en heb ik ook tijd om een aantal dingen uit te werken waar ik de andere dagen nog niet aan was toegekomen en zo vliegt de middag weer voorbij. Aan het einde van de middag stel ik mijn out of office in want ik ben op vrijdag heerlijk vrij. Ik stap gauw de auto in om mijn zoontje weer op te halen en dan gaan we weekend vieren!

Bedankt voor het lezen! Je kan mij bereiken op het nummer 06 10 40 06 92 of per e-mail MMedar@humancapitalgroup.nl 

Top