Medewerker Recruitment Ondersteuning – Defensie

Noord-Holland
36 uren
MBO

Introductie

Let op: De aanvraag betreft een ondersteunde rol en volgt instructies op van leidinggevende. Dit past niet binnen de wet DBA. Hierdoor is het niet mogelijk om ZZP’ers te contracteren.

De werkzaamheden worden verricht binnen de sectie Support & Servicecenter van de afdeling Recruitment van het Dienstencentrum Personeelslogistiek (DC PL) van de Divisie Personeel & Organisatie Defensie (DPOD) ressorterend onder het Defensie Ondersteuningscommando (DOSCO).

DCPL draagt bij aan de personele gereedheid van Defensie door de defensieonderdelen tijdig te voorzien van voldoende gekwalificeerd (militair) personeel. Ook ondersteunt DCPL de organisatie bij het behoud van personeel door doorstroomselecties, psycap en militairen die uitvallen tijdens de initiële opleiding te bewegen naar een andere functie binnen Defensie. Daarnaast verbindt DCPL zich actief met de samenleving en draagt hiermee bij aan een betere positionering van Defensie in de maatschappij. De missie van DCPL is afgeleid van de doelstelling en luidt: “Het DCPL beweegt talent voor Defensie”. De kernwaarden zijn deskundig, betrouwbaar, mensgericht en daadkrachtig.

De afdeling Recruitment heeft tot doel een effectieve en efficiënte instroom van personeel te realiseren, passend bij de strategische doelstellingen van de organisatie. De afdeling Recruitment identificeert, interesseert en werft door inzet van verschillende recruitmentinstrumenten militair personeel voor alle defensieonderdelen en geeft vorm aan een sterk werkgeversmerk Defensie. Tevens is de afdeling Recruitment verantwoordelijk voor het herbestemmen van kandidaten in het instroom- en doorstroomproces. De aanstellingsopdracht en tevens de “aanwijzing gereedstelling defensie” is leidend voor het opstellen van (wervings- )plannen, in afstemming met de krijgsmachtonderdelen. De afdeling is gericht op het continue verbeteren van de kandidaat ervaring en het positioneren van Defensie als aantrekkelijk werkgever. De afdeling bestaat uit de sectie Plannen & Evenementen, sectie Support & Servicecenter, sectie Regionale Voorlichting en de sectie Recruitment.

De sectie Support & Servicecenter (S&SC) heeft tot doel de afdeling Recruitment te ondersteunen in het behalen van hun doelstellingen. Support biedt ondersteuning aan het hoofd en secties binnen de afdeling op het gebied van opleiding & training, data analyse, financieel beheer en administratie. Het bureau vervult hiermee een centrale rol binnen de afdeling in het afstemmen van ontwikkelingen en behoefte aan informatie en ondersteuning. Het bureau Servicecenter binnen de sectie Support & Servicecenter is het eerste aanspreekpunt voor kandidaten. Hier worden vragen beantwoord via telefoon, e-mail, chat en/of sociale media. Het bureau draagt hiermee bij aan kandidaat tevredenheid en loyaliteit door een professionele en kandidaat vriendelijke benadering. 

De medewerker recruitment ondersteuning open sollicitatie is belast met het ontvangen van open sollicitaties en het op proactieve wijze opvolgen hiervan. Je benadert de kandidaten in een telefoongesprek en helpt de kandidaten de juiste functie vinden binnen de Defensie organisatie. Dit kan door het uitnodigen voor informatiedagen of match days of door het plaatsen op een passende vacature. Daarnaast ondersteun je bij andere recruitment trajecten door het proactief opvolgen van sollicitanten.

Functie

Werkzaamheden

1.Het ontvangen en op proactieve wijze behandelen en beantwoorden van binnenkomende open sollicitaties door:

  • Het fungeren als aanspreekpunt voor kandidaten en belangstellenden.
  • Het op klantvriendelijke wijze beantwoorden en afhandelen van vragen en het registreren hiervan.
  • Het uitzetten van complexere vragen en het dragen van de verantwoordelijkheid voor een tijdige terugkoppeling naar de belangstellenden.
  • Het verwerken van gegevens in data- en informatie verwerkende systemen.


2.De functionaris is belast met de ondersteuning van kandidaten door:

  • Het ondersteunen met administratieve taken, zoals het verzetten en inplannen van afspraken.
  • Het registreren van gegevens in data- en informatie verwerkende systemen.
  • Het bijhouden van het kandidatendossier in de daarvoor gebruikte systemen.


3.Het ondersteunen van de senior medewerker door:

  • Het uitvoeren van alle voorkomende administratieve handelingen.
  • Het signaleren van knelpunten en kansen in het open sollicitatieproces en het aandragen van oplossingen hiervoor.
  • Het beheren van de databestanden van contacten en het verwerken van mutaties

Functie-eisen

  1. Afgeronde MBO niveau 4 opleiding
  2. Aantoonbare ervaring in/met klantcontact (KCC)
  3. Direct beschikbaar is een vereiste

Aanbod

Wensen:

  • Bijvoorkeur werkervaring in KCC gericht op recruitment
  • Ervaring op HR gebied met werving en selectie


 
Competenties:

  • Klantvriendelijk
  • Communicatief vaardig
  • Pro-actieve werkhouding
  • Oplossingsgericht
  • Resultaatgericht
  • Wendbaarheid in wisselende situaties
Esther Wildeboer

Solliciteer direct

Persoonsgegevens

Man Vrouw Onbekend
PDF, DOC, DOCX (max 8 MB)

Contactgegevens

Adresgegevens

Motivatie & Bron

Search button

Verbeterde leesbaarheid

Hoog contrast

Annuleren
Opslaan