In de pers

Filteren
Filteren

Jaarlijkse beoordelingsgesprekken zijn volstrekt zinloos

Het is weer volop de tijd van de jaarlijkse beoordelingsgesprekken. Managers zien er tegenop, en werknemers al helemaal. Volgens Jan…

Zelfmanagement als basis van modern HRM beleid

“Ledigheid is des duivels oorkussen”. Zo zijn velen van ons opgevoed en dus hebben we een baan, gaan ’s morgens…

Digitale tools voor continue feedback

Waarom praten we maar één keer per jaar over ons functioneren, terwijl we iedere dag moeten presteren? Tools voor feedback,…

Hoe continue feedback het beoordelingsgesprek overbodig maakt

Traditionele beoordelingscycli gaan te veel uit van wantrouwen, vindt Jan Tjerk Boonstra. ‘Je moet met elkaar praten zodra dat nodig…

Van HR-specialist naar strategisch adviseur

De huidige dynamische tijd vraagt echt om een HR-businesspartner met een integrale blik, betogen Jan Tjerk Boonstra en Bas Oerlemans….

IS HET EINDE VAN DE MANAGER NABIJ?

  Play in new window Management is passé.. We hebben geen managers meer nodig, want teams kunnen zichzelf best sturen….

WAT IS HET NUT VAN BEOORDELINGSGESPREKKEN?

  Play in new window 2017 is bijna voorbij en dat betekent dat de tijd van terugblikken aangebroken is. En…

HR als businesspartner betekent = haarfijn aanvoelen waar je toegevoegde waarde kan zitten

De relatie tussen HR en de business is een continu onderwerp van gesprek. Jan Tjerk Boonstra is ervan overtuigd dat…

Rollen, functies, performance, van structuur naar wendbaarheid

Van structuur naar wendbaarheid Traditionele functiehuizen hebben jarenlang hun doel gediend; een stevig fundament voor beloning en andere HR processen….

Zelforganisatie (6) – Klant centraal, logisch toch?

In het vorige artikel van deze nieuwsbrief staat dat bij zelforganiserende teams de klant altijd centraal staat. Dat is toch…

Top