• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Spring naar de inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst
  • Home
  • Oplossingen
    • Belonen en Arbeidsvoorwaarden
    • Functieontwerp en Waardering
    • HR Analytics
    • HR opdrachten
    • Performance- en Competentiemanagement
    • Recruitment
    • Strategisch HRM
  • Branches
    • Crossmedia, ICT en Zakelijke Dienstverlening
    • Financiële Dienstverlening
    • Handel, Transport, Energie en Industrie
    • Overheid
    • Zorg en Welzijn
  • Mobiliteit
    • Outplacement
    • Werken bij
  • Over ons
    • Missie en Visie
    • Werken Bij
    • Human Capital Group Mobiliteit
    • Disclaimer
  • Trainingen
  • Noordelijk HR-netwerk
    • Werkgroepbijeenkomsten:
    • Lezingen
    • Werken in het Noorden
  • Actueel
  • Contact

Human Capital Group

  • Home
  • Noordelijk HR-netwerk
  • Contact
  • Home
  • Mobiliteit
  • Daarom Human Capital Group Mobiliteit
    • Smart Human Resource Centre
    • Voor kandidaten
    • Voor werkgevers
  • Outplacement
    • Instrumenten
      • Loopbaanchecks
      • Talentenscan
      • Financiële foto
    • Ondernemersprogramma
    • Arbeidsmarktbewerking
    • Onze aanpak
  • Duurzaam inzetbaar
    • Organisatiewendbaarheid
    • Talent Development
    • Instrumenten
  • Klanten
Home > Mobiliteit > Duurzaam inzetbaar > Talent Development > Communicatie Trainingen > Klantgericht handelen

Klantgericht handelen

Leer omgaan met alle klanten, ook de ‘lastige’

Om een gezonde relatie met klanten te hebben en houden, wil je een adequate persoonlijke behandeling en service bieden. Kortom, een klantgerichte aanpak. Dat betekent goed luisteren, actief meedenken en waar mogelijk voldoen aan de (on) uitgesproken wensen en verwachtingen van de klant. Tegelijkertijd betekent het de regie houden, haalbare oplossingen zoeken en helder laten zien wat mogelijk is. In deze tweedaagse training leer je het communicatiegedrag en de verschillende ‘soorten’ klanten herkennen. Door jezelf in te leven in de klant en actief te informeren naar zijn of haar wensen wordt je communicatie effectiever. Vervolgens leer je hoe je beter kunt samenwerken, de klant beter kunt ondersteunen en hoe je een pro-actieve houding aanneemt.

Het programma

De thema’s die in deze training aan de orde komen zijn:

  • Persoonlijke rol en kwaliteiten
  • Interne en externe klantgerichtheid
  • Communicatie en gesprekstechnieken
  • Klantbehoeften en motivatoren
  • Klanttypen
  • Samenwerking opbouwen
  • Slechtnieuwsgesprekken; omgaan met lastige situaties
  • Do’s en don’ts

Werkwijze

Tijdens de training zullen er oefensituaties worden gecreëerd waarin je zowel als klant en als medewerker klantgericht werken zult ervaren. Door communicatieoefeningen gericht op jouw praktijksituaties merk je meteen het effect van je communicatie en leer je deze optimaliseren. Klantgericht werken blijkt mogelijk en leuk!

Resultaat

Na afloop van deze training:

  • ben je je bewust van je mogelijkheden tot klantgericht denken en handelen;
  • ben je in staat aan te sluiten bij verschillende klanttypen;
  • kun je effectief en met plezier communiceren met klanten;
  • kun je omgaan met lastige situaties en emoties.

Duur van de training: 4 dagdelen
Prijs: € 665,00 exclusief BTW

Primaire Sidebar

Contactpersoon

Alternative TextMaayke Van UumAccountmanager, projectleider en opleidingsadviseur, Talent Development Human Capital Grouptalentdevelopment@humancapitalgroup.nl06 46 30 67 71LinkedIn

Footer

Volg ons op LinkedInVolg ons op TwitterVolg ons op Youtube
© 2018 Human Capital Group
  • Home
  • Disclaimer
  • Sitemap
  • Contact