DE WEEK VAN ROMY: EEN KIJKJE IN DE WERKWEEK VAN EEN CONSULTANT

Maandag

Het is vandaag de derde week dat we, sinds de aangescherpte coronamaatregelen, volledig vanuit huis werken. Toch gaat mijn wekker om 07.15 uur af. Ik probeer zoveel mogelijk mijn ritme te behouden in deze tijden. Om 10.00 uur sluit ik aan bij de ‘koffiehoek’: een leuk initiatief waarbij collega’s elkaar dagelijks kunnen ontmoeten om even bij te praten. Die rondrennende kinderen op de achtergrond of die pakketbezorger die voor de deur staat maken hier inmiddels ook structureel onderdeel van uit.

In de middag heb ik via skype nog een functie-interview. Ik verbaas me er toch weer over hoe snel mensen en zelfs volledige organisaties over gaan op deze digitale kanalen. Microsoft Teams, Skype, Whereby, noem maar op. Waar het voorheen nog wel eens een drempel leek te zijn, lijkt het nu ‘het nieuwe normaal’ te worden.

Dinsdag

Vandaag bel ik met een aantal klanten. Over het algemeen merk ik dat klanten dit erg op prijs stellen. We delen met elkaar in welke (thuis)situatie we zitten, wat de laatste corona-ontwikkelingen zijn, welke impact dit heeft op de business en wat de rol van HR hierbij is/kan zijn. Interessant om te horen hoe klanten het hoofd bieden aan corona en hoe wendbaar organisaties hierin zijn.

In de middag heb ik een skype-call met een aantal collega’s om de pilot “Vanuit een agile mindset werken in branche teams” verder vorm te geven. Doordat we nu wat meer ruimte hebben in onze agenda’s, zijn we druk bezig om invulling te geven aan onze interne projecten. Om 16.00 uur sluit ik aan bij de wekelijkse team call. Hier delen we hoe het met elkaar gaat, wat er in de pijplijn zit qua werk en wat de laatste ontwikkelingen vanuit het MT zijn. Juist in deze tijden is het fijn om verbonden te blijven met elkaar.

Woensdag

Een paar weken geleden heb ik met Wilma bij een organisatie in het sociaal domein een functie-interview gehouden met de directeur-bestuurder. Wij stellen voor de directieraad nieuwe functieprofielen op. Ik was nog niet toegekomen aan de uitwerking hiervan, dus dit staat vandaag op de planning. Tussendoor krijg ik een berichtje van een collega of ik even wil wandelen. Schoenen aan, oortjes in en wandelen maar!

Eind van de middag sluit ik via Microsoft Teams aan bij de online kennissessie die georganiseerd wordt door een collega. Deze kennissessie gaat over een complexe casus in een lopende opdracht, waarin meer verteld wordt over de diagnose en de aanpak van een verwaarloosde organisatie. Deze kennissessie was eigenlijk gepland bij ons op kantoor, maar dit kan natuurlijk ook online. Wat ons betreft een succes!

 Donderdag

Voor een klant in de branche transport en logistiek, leg ik nog de laatste hand aan de procedures en de handleiding. We zijn dit project in november vorig jaar gestart en we hopen het generieke functiehuis nog vóór de zomer te kunnen implementeren. Het einde is in zicht en het is leuk om concreet de resultaten hiervan te zien.

Om 17.00 uur schakel ik in op Whereby. De directeur trapt af met een korte introductie en vervolgens verhuizen we allemaal naar de digitale ‘playrooms’: Houseparty it is!

Vrijdag

Samen met Marleen werk ik aan een project bij een kinderopvangorganisatie in Maastricht die gefuseerd is met een maatschappelijk dienstverlener. Het is een groot project, waarbij een nieuw, geïntegreerd functiehuis ontwikkeld wordt. Vandaag dus geen lange rit langs de heuvelachtige landschappen in het zuiden, maar gewoon weer aan het werk aan de keukentafel. Ik stem het plan van aanpak af met mijn collega en ga aan de slag met wat waarderingen. Eind van de middag klap ik de laptop dicht en dan staat het weekend alweer voor de deur.

We hebben natuurlijk nog even te gaan, maar we zetten met z’n allen de schouders eronder. We got this!

Bedankt voor het lezen! Je kan mij bereiken op het nummer 0683159562 of per e-mail rgeldof@humancapitalgroup.nl 

Top